Wednesday 6 August 2014

Bandingkan / Comparison


Ini adalah potret sebuah jalan di perumahan penduduk di Australia. Di sebelah kiri adalah lapangan sebuah sekolah sebelum batas balok kayu. Setelahnya adalah hutan di kiri dan kanan jalan. 
--------------- 
This is a photo of a street in Australia. On the left is a school's soccer field before the log bench. After the log bench is a bush on the left and so on the right side.

Foto diatas adalah Jalan Simpang Gaplek, Pamulang. Bandingkan dengan foto diatasnya. Di jalan ini kabel listrik dan papan reklame berebut mencari perhatian.
-----------------
This photo is a street in Simpang Gaplek, Pamulang, Tangerang, Indonesia. Compare to the first photo, in this street electricity cable and advertisements compete to grab attention.

Gambar diatas adalah sebuah jalan menuju Bumi Serpong Damai sebuah kawasan perumahan yang beberapa clusternya adalah cluster elit. Tapi jalan ini ada diluar kompleks.
----------------------
Above is picture of a street toward Bumi Serpong Damai still in Tangerang. Bumi Serpong Damai is a high class housing for Indonesian. But this street is outside the complex. 

Yang ini lebih mencengangkan lagi ... orang membuang sampah di pembatas jalan, Jalan R. Saleh, Ciledug. Suatu hal yang luar biasa bagi saya yang pernah tinggal di Tangerang. Hal yang ajaib bagi orang yang lahir dan besar di Australia.
--------------
This is an extraordinary thing ... people leave their garbage in the middle of the street in Jalan Raden Saleh, Ciledug, Tangerang, Indonesia. Even for me it is unbelievable, i am sure for Australian this something that can not be happened.

No comments:

Post a Comment